SW16 panel will be run cage free!

 

Exhibitors should closely follow the schedule and proceeding of panel, and bring their nominated cats to collecting area well in time. Cats will not be placed into cages to wait their turn, but they will stay on tables with their own stewards until taken into panel. In collecting area there are also cages in case owner prefers it. Cats and their numbers must be brought to collecting area the latest when the previous group panel starts. Stewards will have the cat numbers visible, so when bringing your cat to collecting area you should easily find your cat’s steward. There will be three panel coordinators in collecting area, helping to gather the cats and making sure all cats of all groups are at the right place at the right time. If cat is brought to panel in a carrier, it is owners responsibility to take the cat out and hand it over to its steward.

 

Paneeli tulee olemaan häkitön!

 

Näytteilleasettajien tulee seurata tarkoin paneelin etenemistä ja tuoda nominoidut kissat hyvissä ajoin paneelin koontialueelle. Kissoja ei laiteta odottamaan häkkiin, vaan ne odottavat vuoroaan assistentin kanssa niille varatulla pöydällä. Myös häkkejä on tarjolla, jos omistaja haluaa kissan odottavan sellaisessa. Nominoidut kissat numeroineen tulee tuoda koontialueelle viimeistään edellisen ryhmän paneelin alkaessa. Assistenteilla on esillä kissojen numerot, joten oman kissan assistentti on helppo löytää. Paikalla on paneelikoordinaattoreita varmistamassa, että oikeat kissat ovat paikalla oikeaan aikaan, ja että kissat ja assistentit löytävät toisensa. Mikäli kissa tuodaan koontialueelle boksissa, on omistajan vastuulla ottaa kissa ulos ja antaa se assistentille.

 

Kysymyksiä ja vastauksia

Frequently asked

  1. I would like to change cat to another one than the one I enter. Is it possible and how late can I do it?
    Yes, it’s possible to change cat. The last day to do it is the closing day, i.e. March the 15th. Send an e-mail to show@rurok.fi for assistance.

  2. Can I be benched next to my friend in the exhibitor area?
    You can always send a request to us regarding the benching. However – we can not guarantee you will be benched as your request.

  3. Is it free parking at the show?
    No, unfortunately not. The fee for parking is 12€ / 24h.
    If you come with car and caravan you have to pay for two lots.
    The parking ATMs accept both credit cards and cash.

  4. My cat will compete in class 5 at the show. Do I need to send in documents that proof the qualification?
    No, you only need to send in documents. if your cat/s compete in class 14 (housecat) or in class You – 7, then is needed.

  5. Can I use my own cage at the show?
    Yes, you may bring your own cages.
    The cage size can be in maximum 65X65X56cm.

  6. How does the cages look like?
    Height: 56 cm Depth: 65 cm Width:65 cm. We don`t have double cages.

  7. When will the show close on sunday?
    The show will close at 17:00 at the latest.

  8. My cat is not yet qualified – how do I do?
    You can enter the cat before it’s qualified – and send proof of qulification later. Please note, your entry is not valid till we have got both entry and payment.
    If your cat’s not getting the qualification, you don’t get the money back.

  9. To whom do I send the proof of qualification?
    If you use the address show@rurok.fi

  10. When can I enter my cats?
    Entries will be accepted until 15th of March 2016.

  11. Is there any WiFi in the showhall?
    Yes, there will be free WiFi in the showhall.

  12. Will the owners be allowed to show the cats for the judges?
    Yes, the exhibitors may present they cats.

  1. Haluaisin vaihtaa toisen kissan ilmoitetun sijaan. Onko se mahdollista ja milloin viimeistään se on tehtävä?
    Se on mahdollista. Kissan voi vaihtaa viimeiseen ilmoituspäivään, 15.3.2016 saakka. Lähetä sähköpostia osoitteeseen: show@rurok.fi jos tarvitset apua.

  2. Voinko saada häkin ystäväni häkin vierestä?
    Voit lähettää meille pyynnön, emme kuitenkaan voi taata viereisiä paikkoja.

  3. Onko pysäköiniti ilmaista näyttelyalueella?
    Valitettavasti ei. Pysäköintimaksu on  12€ / 24h.
    Jos tulet matkailuvaunun kanssa, maksu on kaksinkertainen.
    Pysäköinnin voi maksaa kortilla ja käteisellä..

  4. Kissani kilpailee luokassa 5. Tarvitseeko lähettää serttien/tuloksien kopiot?
    Ei tarvitse, vain jos kissasi kilpailee luokissa 7-14.

  5. Voinko käyttää omaa häkkiä näyttelyssä?
    Kyllä voit, häkin koko saa olla korkeintaan 65X65X56cm.

  6. Minkälaisia näyttelyhäkit ovat?
    Korkeus: 56 cm, syvyys: 65 cm, leveys: 65 cm. Meillä ei ole kaksoishäkkejä.

  7. Mihin aikaan näyttely päättyy sunnuntaina?
    Näyttely päättyy viimeistään klo 17:00.

  8. Kissallani ei ole vielä näyttelytuloksia, miten minun pitää toimia?
    Voit ilmoittaa kissasi ennen tuloksen saamista ja lähettää sen myöhemmin. Huomiothan, että ilmoittautuminen on voimassa vasta kun olemme saaneet ilmoittautumisen ja maksun. Jos kissasi ei saa näyttelytulosta, emme voi palauttaa oasllistumismaksua.

  9. Kenelle voin lähettää näyttelytulokset?
    Voit lähettää ne osoitteeseen: show@rurok.fi

  10. Milloin voin ilmoittautua?
    Ilmoittautumisia otetaan vastaan 15.3. 2016 saakka.

  11. Toimiiko WiFi näyttelyhallissa?
    Kyllä, hallissa on WiFi.

  12. Voivatko omistajat esitellä kissansa tuomarille?
    Kyllä, he voivat esitellä itse kissansa.

SW 2016 © 2015. All Rights Reserved. Design: Heli Ranta